Dagen före dagen före jullov!

Tjena alla bloggisar där ute!  Vi sitter just nu och jobbar med produktblad, visitkort och mycket annat som måste göras nu innan jul. Vi vill också säga att det är snö här i storstaden (Ulricehamn), detta gillar vi starkt då de bidrar till en fin julstämning. Så nu uppmanar vi er där hemma att sätta på vinterkläderna och raggsockarna så ni inte fryser där ute i kylan. Ett tips är att åka till Ulricehamns ski center och ta ett åk eller två. Det finns tyvär ingen snö i backarna men du kan väl ta och motionera upp och ner för backen istället? Jaja eller varför inte ta ett uppfriskande dopp i kallbadhuset och springa fort in i bastun igen för att inte frysa ihjäl. Det sista tipset vi har att komma med är att ta en varm kopp glögg och sätta på julmusiken i stugorna där hemma för att få en julstäming som är topnotch! JA nog med dessa tips vi vill också önska er en god Jul och kanske ser ni vår bok snart ute i butikerna! 

 God Jul och Gött Nytt år önksar vi er i Join uf.

Tipp Tapp Tipp Tapp Tippe Tippe Tipp Tapp osv...


Dagordning från rågivarmöte.

KALLELSE/DAGORDNING

 
JOIN UF                                                                       KALLELSE

                                                                                    2009-12-07

Tid: 14:00
Plats: AB7

 Dagordning

 
1. Mötet öppnas.

2. Närvarande

3. Val av sekreterare

4. Val av justerare

5. Godkännande av dagordning

6. Vi visar hur långt vi kommit med arbetet, visar vår färdiga affärsplan.

7. Våra texter, vilken stil?

 8. Layout på boken!

 9. Betalningsvillkor

10. Visitkort, broschyrer och produktblad

11. Hemsidan

12. Övriga frågor

13. Mötet avslutas

 


I EN NY FAS AV ARBETET.

hejhej där ute!

Vi vill börja med att be så mycket om ursäkt för den dåliga uppdateringen av bloggen, vi skall göra vårt bästa för att hinna med bloggen oftare.

Som ni säkert förstår så har vi fullt upp, det tar väldigt mycket tid och kraft att skriva en bok. Vi upptäcker hela tiden saker och ting vi missat att göra så "to do" listan blir bara längre och längre. Dock är arbetet oftast väldigt roligt och jag tror att vi alla har lärt oss mycket redan.

Igår hade vi ett givande rådgivarmöte där vi kom fram till en hel del bra saker som kommer underlätta vårt jobb med boken. Så vi får väl passa på att skicka iväg ett tack till våra rådgivare!

Nu närmast skall vi lämna in våra texter på korrekturläsning till lärare, kompisar och föräldrar. Sen skall Sebastian går en snabbkurs i indesign, ett program där man lägger in texter för att de skall gå att trycka. Han skall sedan får huvudansvaret för att lägga in texterna där, när vi kommit så här lång så skall boken iväg på tryckning och lyckan kommer vara total hos oss alla!

Så vi fortsätter att jobba på, God jul!




Protokoll från styrelsemöte med rådgivare 2/11

Protokoll

1.     
Mötet öppnas utav Filip som är ordförande.

2.      Alla utom vår rådgivare Staffan är närvarande. Vi fick även besök utav Emma Bredell.

3.      Agnes väljs till sekreterare.

4.      Emilia väljs till justerare.

5.      Dagordningen godkänns.

6.      Vi visar hur långt vi kommit med vårt arbete.

7.      Vårt budskap och upplägget av vår bok diskuteras. Vi resonerar kring logga, länder, texter, bilder och    framsida till boken. Vi kommer fram till: att en jordglob med annorlunda färger som logga är en bra idé. Att vi ska få vår bok att beröra både genom utseendet och texter för att bli extra intressant och att vi ska tala med tryckerier och byråer för att se om de kan bidra med bilder till vår bok.

8.      Affärsplanen diskuteras. Vi bestämmer att texter till affärsplanen ska skickas till Tobias så att vi kan få hans åsikter om dem. Vi resonerar kring alternativa tryckerier för affärsplanen.

9.      Målsättning över när boken ska vara klar diskuteras och vi kan i nuläget inte säga ett exakt datum. Däremot bestämmer vi att vi ska ha veckoplaner över hur arbetet ska se ut för att få en struktur på arbetet och jobba oss framåt.

10.  Tryckerialternativ och om vi ska ha ring eller limbunden bok tas upp. Vi bestämmer att vi ska satsa på limbunden och att vi ska kolla lite närmre på vissa tryckerier.

11.  Julmarknader får vänta så länge. Först och främst måste vi få klar vår bok.

12.  Vi kollar närmare på sponsring och kommer fram till att sälja reklamplatser eller enbart företagsnamn i boken och montern.

13.  Inga övriga frågor.

14.  Mötet avslutas.

 


KALLELSE/DAGORDNING

JOIN UF                                                                        KALLELSE

                                                                                       2009-11-02

 

 

Tid: 14:35

Plats: AB7

 

Dagordning

 

1. Mötet öppnas och vi passar på att gratulera Tobias på namnsdagen!

2. Närvarande

3. Val av sekreterare

4. Val av justerare

5. Godkännande av dagordning

6. Vi visar hur långt vi kommit med arbetet

7. Upplägget av boken         - Förord

- Bilder

- Design

 

8. Affärsplanen                     - Texterna

- Design

- Logotyp

 

9. Målsättning - När ska boken vara färdig?

10. Tryckerier

11. Julmarknader

12. Sponsring

13. Övriga frågor

14. Mötet avslutas


RSS 2.0